Ben aldırma tedavisi

20 Temmuz 2013 Cumartesi

BEN ALDIRMA

BEN ALDIRMA
Benler insanların vücudunda gelişi güzel her yerde bulunabilen ve varlığı bazen güzellik sebebi sayılırken bazen de bulunduğu konum itibariyle estetik görünümün önüne geçen olgulardır. Özellikle bayanlarda bulunan ve yüz kısmında yer alan benler bayanlar tarafından pek hoş karşılanmaz. Bayanların çoğu benlerinden kurtulmak isterler ve bunun için gerekirse bıçak altına yatmaktan çekinmezler. Ben aldırma operasyonları ile ilgili toplumumuzun bilmediği ve bilmediği için kulaktan dolma bilgilere rağbet etmek zorunda kaldığı birçok nokta var. Öncelikle benler hakkında bilinmesi gereken şey iyi huylu ben ve kötü huylu ben olmak üzere iki çeşit ben tipi olduğudur. Ben aldırma işlemi sonucunda patolojiye gönderilmesi gereken benlerin iyi huylu mu kötü huylu mu olduğu ancak bu şekilde kestirilebilir.
Ben tedavisi işlemleri hakkında toplumumuzda hâkim olan bir diğer yanlış görüş ise ben aldırma operasyonlarının kanser hastalığına neden olmasıdır. Ben aldırma başlı başına bir kanser sebebi asla olamaz. Ancak alınacak olan benin kötü huylu mu iyi huylu mu olduğu yapılan patolojiden sonra tespit edilerek hastanın ilerleyen zamanında kanser hastası olma riskinin yüzdesi tespit edilebilir. Ben aldırma operasyonları lazer operasyonlar ve cerrahi operasyonlar olmak üzere ikiye ayrılır.
Lazer operasyonları ile alınan benlerde bireyler günlük hayata daha çabuk dönerler ve acı çekmeden benlerinden kurtulabilirler ancak cerrahi operasyonlarda benin orta noktası merkez alınarak benin bittiği noktadan sonra 2cm uzaklıkla bir kesik atılır ve ben tüm bağlantıları ve kökü ile temizlenir. Cerrahi operasyonlardan sonra ciltte mutlaka bir operasyon izi kalır ancak bu iz o kadar küçüktür ki benle karşılaştırıldığında yok denecek kadar az rahatsız edici olacaktır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder